top of page
347448548_549896717298404_3836092048930909568_n.jpeg

DAGLIGDAGEN

Vi lægger stor vægt på, at vi lever i et forpligtende fællesskab, hvor den enkelte elev og lærer bidrager positivt og respektfuldt til livet på skolen. 

Med omkring 120 mennesker i huset dagligt, værelseskammerater og faste spise- og rengøringstider, så er der nogle forskellige ting, der er lidt anderledes, i forhold til det du kender hjemmefra. Hovedreglen for samværet er frihed under ansvar, og at vi har en tillidsfuld og ordentlig tilgang til hinanden.

  • Beskrivelse
    På modelinjen lærer du om de processer, metoder, teknikker og udtryksformer, der knytter sig til design af beklædningsgenstande. I udformningen af beklædningsgenstande tages hensyn til funktion, æstetik og kommunikation. Egne ideer, behov, fantasi og/eller ydre inspiration skaber udgangspunkt for de eksperimenter, afprøvninger og overvejelser, som fører frem til det konkrete produkt. Der udvælges og tages bevidste valg i farver, former, materialer, teknikker og redskaber. Undervisningen vil omfatte selvstændigt arbejde, individuel vejledning og klasseundervisning. Eleven får stillet bundne opgaver som skal løses og udføres. En bundet opgave kunne f.eks. være at konstruere en personlig nederdelsgrundform efter egne mål, hvorefter der arbejdes med mønsterbrug til eget design af nederdel.
  • Indhold
    Designproces – fra ide til produkt Illustrator Arbejdstegninger og modetegninger Mode og trend Klædedragtshistorie Stil og farver Inspirationsplancher Materialelære Udvikling af personlig stil Tegning og udvikling af egne kollektioner Måltagning Konstruktion af personlige mønstre Træning i mønsterbrug Tilretning af personligt snit Brug af fagets redskaber(/teknikker) Konstruktion og opsyning af modeller Modeopvisning Eksamen og udstilling
  • Formål
    Formålet med undervisningen på Mode er at du får erfaringer med at arbejde og skabe dit eget indenfor beklædningsområdet. Du bliver i stand til at overskue samspillet mellem det man forestiller sig, processen, udførelsen og at der udvikles færdighed i at formgive, realisere og vurdere egne og andres produkter.
331737001_991615465557743_2943324794546160953_n.jpeg
337534677_943567820291726_8234847777261263868_n.jpeg
bottom of page