top of page

DRONE, TECH  & DESIGN 

331933868_1337716100345787_8990551314370261156_n.jpeg
HDE Drone 2023-09 L1000825.jpeg
299782375_5347109161992250_9083842148661863106_n.jpeg
HDE Drone 2023-09 L1000804.jpeg

Vil du forme morgendagens designs i den teknologiske verden?
 

Så har du muligheden for at komme i gang på denne linje! På Højer Design Efterskole tilbyder vi nu, at du kan lære at forme designs baseret på robotter, droner og den nye teknologi. Du lærer om den seneste teknologi og er derfor med længst fremme, når du møder den nye verden, hvor disse hjælpere (robotter) bliver en stor del af hverdagen.

Du kommer til at lære, hvordan du kan hjælpe med at forbedre folks liv ved brug af fremtidens teknologier samt hvilke udfordringer der er forbundet herved. Det gode design er et vigtigt parameter for, at tanken bliver til handling og dernæst til succes.

På linjen undervises i flyvning af droner, styring af robotter, samt hvordan de bygges og skilles ad i Virtual Reality. Du lærer at bruge teknologien i teori og praksis samt forstå hvordan vi kan udvikle vores samfund med teknologi.  

Du forberedes til at blive en skarp dronepilot samt arbejde med avanceret teknologi inden for 3D teknologier, Virtual- og Augmented Reality udvikling- eXtended Reality (XR). Du bliver undervist af af eksperter i den seneste teknologi, hvor vi bla. også  samarbejder med SDU.

Kombiner Dronelinjen med  10. TechLab

Se her.

Mangler du hjælp, kontakt os her.

  • Beskrivelse
    På modelinjen lærer du om de processer, metoder, teknikker og udtryksformer, der knytter sig til design af beklædningsgenstande. I udformningen af beklædningsgenstande tages hensyn til funktion, æstetik og kommunikation. Egne ideer, behov, fantasi og/eller ydre inspiration skaber udgangspunkt for de eksperimenter, afprøvninger og overvejelser, som fører frem til det konkrete produkt. Der udvælges og tages bevidste valg i farver, former, materialer, teknikker og redskaber. Undervisningen vil omfatte selvstændigt arbejde, individuel vejledning og klasseundervisning. Eleven får stillet bundne opgaver som skal løses og udføres. En bundet opgave kunne f.eks. være at konstruere en personlig nederdelsgrundform efter egne mål, hvorefter der arbejdes med mønsterbrug til eget design af nederdel.
  • Indhold
    Designproces – fra ide til produkt Illustrator Arbejdstegninger og modetegninger Mode og trend Klædedragtshistorie Stil og farver Inspirationsplancher Materialelære Udvikling af personlig stil Tegning og udvikling af egne kollektioner Måltagning Konstruktion af personlige mønstre Træning i mønsterbrug Tilretning af personligt snit Brug af fagets redskaber(/teknikker) Konstruktion og opsyning af modeller Modeopvisning Eksamen og udstilling
  • Formål
    Formålet med undervisningen på Mode er at du får erfaringer med at arbejde og skabe dit eget indenfor beklædningsområdet. Du bliver i stand til at overskue samspillet mellem det man forestiller sig, processen, udførelsen og at der udvikles færdighed i at formgive, realisere og vurdere egne og andres produkter.
bottom of page