E-SPORT & GAMING EFTERSKOLE
I SØNDERJYLLAND.
Højer Design Efterskole tilbyder en spændende og dynamisk
e-sportsefterskole, specielt designet for elever med en passion for gaming. Vores CS-linje fokuserer på viden om det populære spil, Counter-Strike. Vores e-sports linje er understøttet af et erfarent og dygtigt trænerteam, der har personlig erfaring med CS på højt niveau, hvilket sikrer en høj kvalitet i undervisningen.
Kernen i vores program for e-sportsefterskolen, er at udvikle dyb forståelse og færdigheder inden for gaming. Dette opnås gennem detaljeret analyse af spil, hvor eleverne i fællesskab reflekterer over deres præstationer, identificerer styrker og svagheder, og lærer vigtigheden af teamwork og effektiv kommunikation, især under pressede situationer.
Vores gaming efterskole fokuserer ikke kun på tekniske færdigheder, men også på at styrke samarbejde og kommunikation blandt eleverne. Dette er essentielt for at skabe stærke teams, der kan præstere under udfordrende forhold.
Eleverne på vores e-sportsefterskole vil få mulighed for at deltage i diverse turneringer, organisere LAN-parties, og besøge internationale e-sports events som MAJOR i København. Dette giver en unik chance for at opleve e-sportsverdenen fra første række og anvende de færdigheder, de har lært i praksis.
Vores esportslokale er et pulserende centrum for aktivitet og læring, hvor eleverne kan samles og dele deres passion for gaming, både i og udenfor undervisningstiden.
Følg os på: twitter.com/eacademyhoejer
Mangler du hjælp, kontakt os her.
-
BeskrivelsePå modelinjen lærer du om de processer, metoder, teknikker og udtryksformer, der knytter sig til design af beklædningsgenstande. I udformningen af beklædningsgenstande tages hensyn til funktion, æstetik og kommunikation. Egne ideer, behov, fantasi og/eller ydre inspiration skaber udgangspunkt for de eksperimenter, afprøvninger og overvejelser, som fører frem til det konkrete produkt. Der udvælges og tages bevidste valg i farver, former, materialer, teknikker og redskaber. Undervisningen vil omfatte selvstændigt arbejde, individuel vejledning og klasseundervisning. Eleven får stillet bundne opgaver som skal løses og udføres. En bundet opgave kunne f.eks. være at konstruere en personlig nederdelsgrundform efter egne mål, hvorefter der arbejdes med mønsterbrug til eget design af nederdel.
-
IndholdDesignproces – fra ide til produkt Illustrator Arbejdstegninger og modetegninger Mode og trend Klædedragtshistorie Stil og farver Inspirationsplancher Materialelære Udvikling af personlig stil Tegning og udvikling af egne kollektioner Måltagning Konstruktion af personlige mønstre Træning i mønsterbrug Tilretning af personligt snit Brug af fagets redskaber(/teknikker) Konstruktion og opsyning af modeller Modeopvisning Eksamen og udstilling
-
FormålFormålet med undervisningen på Mode er at du får erfaringer med at arbejde og skabe dit eget indenfor beklædningsområdet. Du bliver i stand til at overskue samspillet mellem det man forestiller sig, processen, udførelsen og at der udvikles færdighed i at formgive, realisere og vurdere egne og andres produkter.