top of page
801A1243.jpg

GAMEDESIGN

HDE Animation 2023-09 L1000322.jpeg
318423266_661892558744841_6934236837233313505_n.jpeg
HDE Animation 2023-09 L1000320.jpeg

På linjefaget Gamedesign lærer du at udvikle spil, som andre har lyst til at spille. Du kommer til at udvikle dine egne projekter med kyndig vejledning fra vores undervisere. Herigennem får du en række værktøjer, som du kan bruge til at vurdere og give feedback på andres projekter. Du lærer også at forholde dig kritisk til egne projekter, sådan at du hele tiden udvikler dig og bliver bedre til at designe spil.

Du bliver bekendt med processerne og metoderne ved udvikling af blandt andet storyboards, character design, animation, lyddesign, grafisk design, spildesign og spilteknologi.

Du behøver ikke at have en masse viden om computere eller programmering for at vælge Game Design. Du skal blot være topmotiveret til at arbejde med dine kreative ideer, og bruge computeren til at realisere dem.

Du kan forvente at arbejde sammen

med animation i forskellige projekter og når året er slut, vil du have designet dit helt eget spil- fra start til slut.

  • Beskrivelse
    På modelinjen lærer du om de processer, metoder, teknikker og udtryksformer, der knytter sig til design af beklædningsgenstande. I udformningen af beklædningsgenstande tages hensyn til funktion, æstetik og kommunikation. Egne ideer, behov, fantasi og/eller ydre inspiration skaber udgangspunkt for de eksperimenter, afprøvninger og overvejelser, som fører frem til det konkrete produkt. Der udvælges og tages bevidste valg i farver, former, materialer, teknikker og redskaber. Undervisningen vil omfatte selvstændigt arbejde, individuel vejledning og klasseundervisning. Eleven får stillet bundne opgaver som skal løses og udføres. En bundet opgave kunne f.eks. være at konstruere en personlig nederdelsgrundform efter egne mål, hvorefter der arbejdes med mønsterbrug til eget design af nederdel.
  • Indhold
    Designproces – fra ide til produkt Illustrator Arbejdstegninger og modetegninger Mode og trend Klædedragtshistorie Stil og farver Inspirationsplancher Materialelære Udvikling af personlig stil Tegning og udvikling af egne kollektioner Måltagning Konstruktion af personlige mønstre Træning i mønsterbrug Tilretning af personligt snit Brug af fagets redskaber(/teknikker) Konstruktion og opsyning af modeller Modeopvisning Eksamen og udstilling
  • Formål
    Formålet med undervisningen på Mode er at du får erfaringer med at arbejde og skabe dit eget indenfor beklædningsområdet. Du bliver i stand til at overskue samspillet mellem det man forestiller sig, processen, udførelsen og at der udvikles færdighed i at formgive, realisere og vurdere egne og andres produkter.
bottom of page