top of page

GAMEDESIGN

c8d45fe7a84ad7c13b2ade9405796363.gif
HDE Animation 2023-09 L1000322.jpeg
5830a414ac96a26676d8d9a85cd7e96d.jpeg

I Game Design-linjefaget lærer du at skabe spil, der tiltaler andre spillere. Du får mulighed for at udvikle dine egne projekter under kyndig vejledning fra vores erfarne undervisere.

Dette giver dig en bred vifte af redskaber til at evaluere og give konstruktiv feedback på andres projekter, samtidig med at du lærer at være kritisk over for dine egne, hvilket sikrer en konstant udvikling og forbedring af dine spildesignfærdigheder.

 

Gennem kurset bliver du fortrolig med processerne og metoderne inden for udvikling af forskellige elementer såsom storyboards, karakterdesign, animation, lyddesign, grafisk design, spildesign og spilteknologi.
 

For at vælge Game Design-linjen behøver du ikke at have avanceret viden om computere eller programmering. Det vigtigste er din passion for at udforske og realisere dine kreative ideer ved hjælp af computeren.
 

Du vil samarbejde med animation i forskellige projekter, og ved afslutningen af året vil du have designet dit helt eget spil fra begyndelse til slutning.

Mangler du hjælp, kontakt os her.

  • Beskrivelse
    På modelinjen lærer du om de processer, metoder, teknikker og udtryksformer, der knytter sig til design af beklædningsgenstande. I udformningen af beklædningsgenstande tages hensyn til funktion, æstetik og kommunikation. Egne ideer, behov, fantasi og/eller ydre inspiration skaber udgangspunkt for de eksperimenter, afprøvninger og overvejelser, som fører frem til det konkrete produkt. Der udvælges og tages bevidste valg i farver, former, materialer, teknikker og redskaber. Undervisningen vil omfatte selvstændigt arbejde, individuel vejledning og klasseundervisning. Eleven får stillet bundne opgaver som skal løses og udføres. En bundet opgave kunne f.eks. være at konstruere en personlig nederdelsgrundform efter egne mål, hvorefter der arbejdes med mønsterbrug til eget design af nederdel.
  • Indhold
    Designproces – fra ide til produkt Illustrator Arbejdstegninger og modetegninger Mode og trend Klædedragtshistorie Stil og farver Inspirationsplancher Materialelære Udvikling af personlig stil Tegning og udvikling af egne kollektioner Måltagning Konstruktion af personlige mønstre Træning i mønsterbrug Tilretning af personligt snit Brug af fagets redskaber(/teknikker) Konstruktion og opsyning af modeller Modeopvisning Eksamen og udstilling
  • Formål
    Formålet med undervisningen på Mode er at du får erfaringer med at arbejde og skabe dit eget indenfor beklædningsområdet. Du bliver i stand til at overskue samspillet mellem det man forestiller sig, processen, udførelsen og at der udvikles færdighed i at formgive, realisere og vurdere egne og andres produkter.
bottom of page